Vi är Kunskapstavlan® och vi skapar design med syfte att förändra. Vi tillgängliggör kunskapen och för den närmare mottagaren. Vi gör den tillgänglig i vardagen och skapar en naturlig länk mellan kunskap och människa. Oavsett produkt finns en önskan om förändring till det bättre, ibland i det stora. Och kanske till och med, i slutändan, bidra till en lite bättre värld.  
 
Nu söker vi en Performance Marketing Specialist till vårt växande E-commerce team! Omfattningen och anställningsform är flexibel och vi tror att behovet ligger på ca 30-50% till en början, lite beroende på din bakgrund och erfarenhet. 
 
Din bakgrund 
Vi söker dig som vill vara med och skapa förändring och som älskar att grotta ner dig i statistik, kundbeteenden, forecasting och ser till både helheten och detaljerna! Som person är du analytisk och entreprenöriell, och trivs med att jobba självständigt och i team. Du vill ständigt utvecklas och lära dig det senaste och håller dig uppdaterad inom områden som SEM, SEO, Conversion Optimization, m.fl. Vi tror att du har: 

  • 2-3 års dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring från byråsidan och/eller inhouse.
  • Kunskap inom performance marketing (kampanjplanering, rapportering och optimering) samt att strukturera upp konton.
  • Erfarenhet av att arbeta med e-handelsbolag med stort fokus på att driva trafik.
  • Teknisk förståelse för köpta kanaler.
  • Flytande på engelska och svenska, både i tal och skrift. 

Övergripande ansvarsområden i rollen 
Som Performance Marketing Specialist ansvarar du för löpande kontohantering och optimering genom analyser, A/B tester, och insikter. Du leder och utvecklar arbetet i kanaler som Facebook Business Manager, Google Ads, Pinterest Ads, LinkedIn, Google Analytics och affiliatenätverk på en strategisk och operativ nivå. 

  • Driva och säkerställa kanalstrategier. 
  • Planera, implementera och optimera digital marknadsföring utifrån uppsatta KPI:er för maximal ROI. 
  • Planera, implementera och optimera kontostruktur i kanalerna.
  • Skapa och uppdatera annonser/kampanjer med relevanta sökord.   
  • Identifiera sökords- och trender/beteendeanalyser. 
  • Ta fram hypoteser, utföra A/B tester, samla in data, analysera och identifiera nya vägar framåt. 
  • Rapportering, analys av utfall och resultat. 
  • Optimera och allokera budget för kanalerna.  

Kort och gott – du är vår go-to person för smart annonsering som leder till ökad trafik och konvertering. 

Vad vi erbjuder 
Hos Kunskapstavlan® erbjuder vi remote work och jobbar du varifrån du vill. New York, Spanien eller Luleå – för oss spelar det ingen roll. Vi ses dock mer än gärna när tillfälle ges och då sker det troligen i Stockholm där majoriteten av oss håller till. Du kommer jobba i en inspirerande och flexibel organisation som inte håller på med ”multitasking” – här är det ”monotasking” som gäller. Hos oss är det fokus på att jobba på ett sätt som är hållbart – utifrån alla olika aspekter med hjärnan i fokus. Vi har en kultur som präglas av kreativitet, frihet, drivkraft och balans.  

Ansökan 
Maila ditt CV, personliga brev samt övrig info enligt nedan till caroline@kunskapstavlan.se samt jennie@kunskapstavlan.se märk mailet med ”Performance ansökan”.  
 
Sista ansökningsdag är 31 januari. Intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas snarast. 

I ansökan vill vi att du förutom ditt CV samt personligt brev svarar på följande frågor; 

  • Berätta om din erfarenhet gällande performance marketing? 
  • Vilka typer av produkter/tjänster har du jobbat med samt vilka länder/målgrupper har du jobbat mot? 
  • Vilka är dina största lärdomar du tagit med dig från arbetet med performance marketing? 
  • Vad är viktigast att tänka på anser du? 
  • Berätta om dina erfarenheter med SEO/SEM 
  • Vilka kanaler/plattformar och system har du erfarenhet av? 

 
Vi ser med spänning fram emot din ansökan!